Η Οικογενειακή Ψυχολόγος, Ιωάννα Ρεϊζοπούλου, συντονίζει ομάδες γονέων σε όλη την διάρκεια του χρόνου, καθώς ενδιαφέρεται για την ευημερία και την ψυχική υγεία των παιδιών. Και τι καλύτερος τρόπος, από το να εκπαιδεύσει τους γονείς των παιδιών, που είναι οι πρώτοι φροντιστές των παιδιών τους.
Η οικογένεια, ως το πιο σημαντικό πλαίσιο παροχής ασφάλειας και σταθερότητας στο παιδί, χρειάζεται υποστήριξη και καθοδήγηση, ώστε να είναι σε θέση να εφοδιάσει το παιδί με τα κατάλληλα εφόδια για ψυχική υγεία και να το βοηθήσει να αναπτυχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οπότε η σχολή γονέων είναι μια Ομάδα Ενδυνάμωσης τους, με στόχο να προσφέρει υποστήριξη και έγκυρη ενημέρωση στους γονείς. Η Σχολή γονέων εφοδιάζει τους γονείς με νέες δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας, ώστε να νιώσουν επάρκεια και σιγουριά στον δύσκολο ρόλο τους!
Η Σ.Κ. μητέρα δυο αγοριών που συμμετείχε σε προηγούμενη ομάδα μου: “Κάθε φορά είναι και πιο συναρπαστικό αυτό το ταξίδι στην ενημέρωση και στην αυτογνωσία! Νιώθω τρομερά ευγνώμων και συγκινημένη για ότι μου προσφέρατε. Σας ευχαριστώ πολύ ”,
Ο Μ.Μ. μονογονέας πατέρας γράφει στην τελευταία μας συνάντηση «Εξαιρετική δουλειά από μια σπουδαία “δασκάλα ζωής”. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που με έναυσμα την αναζήτηση συμβουλών κι ίσως λίγο και την αδάμαστη (!) περιέργειά μου, βρέθηκα στο εργαστήρι και συμμετέχω στις πολύτιμες συναντήσεις. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε ΟΛΟΥΣ όσους επιθυμούν το λιγότερο βαθύτερη αυτογνωσία και βέβαια την απόλυτη βελτίωση αναγνώρισης, ερμηνείας και ελέγχου καταστάσεων γονέων-παιδιών (και όχι μόνο!).
Bασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η ομάδα γονέων είναι η αποδοχή, η εμπιστοσύνη και η διάθεση του κάθε συμμετέχοντα για αυτοπαρατήρηση, ενδοσκόπηση και άρα και για αλλαγή.
Στόχος της σχολής γονέων, είναι η ενίσχυση του γονεϊκού ρόλο, η αλληλεπίδραση με άλλους γονείς και η σωστή ενημέρωση. Αναλύονται έννοιες από το μοντέλο της συναισθηματικής νοημοσύνης, της αποτελεσματικής και θετικής επικοινωνίας, της δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης και της ψυχικής ανθεκτικότητας. Μέσα από την ενεργητική συμμετοχή και την ανταλλαγή απόψεων, οι συμμετέχοντες γνωρίζουν καλύτερα τον εαυτό τους, ως άνθρωπο κι ως εκ τούτου κι ως γονέα. Έτσι, έχουν την ευκαιρία να ξεκινήσουν την αλλαγή από τον εαυτό τους, βοηθώντας στην βελτίωση του οικογενειακού κλίματος!
Η ομάδα γονέων έχει Ψυχοεκπαιδευτικό χαρακτήρα και λειτουργεί με εξαιρετικά αποτελέσματα σε επίπεδο πρόληψης, πριν δημιουργηθούν σοβαρά ζητήματα στη σχέση γονιών–παιδιών. Δεν είναι ομάδα προσωπικής θεραπείας. Για αυτό τον λόγο προτείνεται η συμμετοχή των γονιών με παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς η θετική διαπαιδαγώγηση ξεκινάει από την βρεφική ηλικία. Αναμφίβολα, μπορούν να συμμετέχουν και να ωφεληθούν και οι γονείς με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.
Στη σχολή γονέων, μέσω της ενεργητικής τους συμμετοχής, οι γονείς μοιράζονται τις ανησυχίες τους, ανταλλάσσουν απόψεις και ενημερώνονται για τα γονεϊκά στυλ διαπαιδαγώγησης. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα πιθανά λάθη επικοινωνίας που κάνουν και διδάσκονται τρόπους να τα διορθώνουν. Εκπαιδεύονται σε εναλλακτικές δεξιότητες θετικής επικοινωνίας που τους επιτρέπουν να εφαρμόζουν τις αρχές της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού/των παιδιών τους.
1η Συνάντηση: Γνωριμία & διαμόρφωση συμβολαίου ομάδας-Διερεύνηση προσδοκιών των μελών- Παρουσίαση θεματολογίας. Καθορισμός επόμενων συναντήσεων- εισαγωγικό σεμινάριο περί γονεϊκότητας
2η Συνάντηση :Μαθαίνω και αναγνωρίζω το γονεϊκό μου στυλ και τις επιπτώσεις του καθενός στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
3η Συνάντηση: Τροποποίηση περιβάλλοντος & Προγράμματος (Ιδέες από Μοντέλο του Simplicity Parenting)
4η Συνάντηση : Αναποτελεσματικοί τρόποι επικοινωνίας γονέων-παιδιών & Αποτελεσματική επικοινωνία γονέων-παιδιών, μέσω της δεξιότητας της ενσυναίσθησης- Εξάσκηση στην ενεργητική ακρόαση/ διαχείριση συναισθημάτων των παιδιών.
Μελετώνται οι παράγοντες εκείνοι που ευνοούν την συναισθηματική σύνδεση μεταξύ γονέων -παιδιών, καθώς όλοι οι ειδικοί ψυχικής υγείας, συμφωνούν ότι η σχέση γονέα–παιδιού είναι καθοριστικής σημασίας, για την μετέπειτα ψυχο-συναισθηματική εξέλιξη του παιδιού!
*Πολλές από τις δεξιότητες που αναφέρονται παραπάνω διδάσκονται στις Σχολές Γονέων που συντονίζει η ψυχολόγος δυο φορές τον χρόνο.
5η Συνάντηση: Πειθαρχώ τα παιδιά μου χωρίς τιμωρίες, αλλά με θετικές μεθόδους πειθαρχίας. Εξάσκηση σε μηνύματα σε α΄ πρόσωπο. Μαθαίνω να συνεργάζομαι καλύτερα
6η Συνάντηση Καλλιεργώ στα παιδιά μου την αυτονομία και την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
7η Συνάντηση: Διαχείριση κρίσεων/ συγκρούσεων μέσω της έννοιας της ψυχικής ανθεκτικότητας και την διαδικασίας επίλυσης συγκρούσεων για ειρηνική συνύπαρξη.
8η Συνάντηση: Φτιάχνω το Οικογενειακό μου δέντρο (Σειρά γέννησης στην οικογένεια / Drivers με τη χρήση του γενεογράμματος- Συζήτηση για την πατρική μου οικογένεια κ.α.)
9η Συνάντηση : Απολογισμός, με μοίρασμα απόψεων και κλείσιμο της ομάδας συνδυάζοντας όλες τις δεξιότητες μαζί.
*Η θεματολογία συν διαμορφώνεται μαζί με τα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες τους, όπως προκύπτουν στην πρώτη συνάντηση.
Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά το ενδεικτικό υλικό της σχολής γονέων